NRD Начало
Четвъртък, 21 Август 2025
Начало Калейдоскоп Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи
119
Калейдоскоп

Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи

Комисията по стандартите на рекламата (ASA) получи оплаквания от хора, които смятат, че рекламата утвърдява негативни стереотипи за хора с по-тъмен тон на кожата, съобщи тя в изявление в сряда. Рекламата, която беше излъчена през юни, представяше чернокожа модел, чиято кожа е покрита с напукана, глиноподобна материя, и друга, покрита с червени следи от драскане. Гласовото обяснение гласи: Опитайте се да се изкъпете с новата терапия за кожа Sanex и нейния патентован комплекс от аминокиселини.

| 21 Август 2025, 12:04 ч.
Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи
Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи
Снимка © AFP

Регулаторите във Великобритания забраниха телевизионна реклама на душ гела Sanex, след като установиха, че тя "може да бъде интерпретирана, като подсказване, че белият цвят на кожата е по-добър от черния".

Комисията по стандартите на рекламата (ASA) получи оплаквания от хора, които смятат, че рекламата утвърдява негативни стереотипи за хора с по-тъмен тон на кожата, съобщи тя в изявление в сряда.

Рекламата, която беше излъчена през юни, представяше чернокожа модел, чиято кожа е покрита с напукана, глиноподобна материя, и друга, покрита с червени следи от драскане.

Гласовото обяснение гласи: "Опитайте се да се изкъпете с новата терапия за кожа Sanex и нейния патентован комплекс от аминокиселини. За 24-часова хидратация." Това се казва над изображения на бяла жена, която се къпе.

Гласовото обяснение продължи: "За тези, които може да се драскат ден и нощ. За тези, чиято кожа ще се чувства изсъхнала дори от вода..." Тази част е придружена от сцени на чернокожа жена с вече споменатите следи от драскане.

Рекламата завършва с твърдението: "Облекчението може да бъде толкова просто, колкото един душ."

Британският регулатор постанови, че използването на различни цветове на кожата, за да се изобрази "преди и след" употребата на продукта, създава проблематична противопоставяне, в което черната кожа е показана, като суха и напукана, а бялата кожа - по-гладка.

Colgate-Palmolive, която притежава марката Sanex, заяви, че целта на рекламата с разнообразни модели е да покаже, че продуктът е подходящ и ефективен за всички, и изрази мнение, че рекламата не утвърдява негативни расови стереотипи.

Clearcast, агенция, която одобрява или отхвърля реклами за излъчване по телевизията, се съгласи с Colgate-Palmolive, добавяйки, че рекламата демонстрира инклузивността на продукта.

ASA прие аргумента, че рекламата показва "преди и след" сценарии за демонстриране на ефективността на продукта, но постанови, че рекламата е "структурирана по такъв начин, че черната кожа, изобразена в асоциация със сърбяща и суха кожа, е показана, като проблемна и неудобна, докато бялата кожа, изобразена, като по-гладка и чиста след употребата на продукта, е успешно променена и решена".

"Смятахме, че това може да се интерпретира, като подсказване, че белият цвят на кожата е по-добър от черния," добавиха те. "Заключихме, че рекламата включва расов стереотип и следователно е вероятно да предизвика сериозно обида."

Във Великобритания се чуват все повече призиви към брандовете да осигурят чувствителност, както и отговорно и разнообразно представяне.

По-рано този месец две реклами на модния гигант Zara също бяха забранени от ASA, тъй като бяха считани за "социално безотговорни" заради модели, които изглеждаха "нездравословно слаби".

Тези решения подчертават нарастващия контрол относно представянето на образа на тялото в рекламата, и следват подобно решение срещу търговеца на дребно Marks & Spencer миналия месец, при което онлайн реклама беше забранена след, като дрехите и ъгълът на камерата направиха модела да изглежда "нездравословно слаб".

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Минало и настояще се срещат в културния диалог
В света на съвременното изкуство и популярната култура, вдъхновението често идва от миналото. Такъв е случаят с обложката на предстоящия албум на известната певица Тейлър Суифт, ко ...
Нов театрален спектакъл с актьорско майсторство и социална тематика
Джон Легуизамо участва в репетициите на новата си пиеса The Other Americans, която ще бъде поставена в The Public Theater Off-Broadway. Премиерата е насрочена за 11 септември, а оф ...
Изкуството като мост към природата
В съвременната епоха на климатичната криза, когато осъзнаването за спешната необходимост от преосмисляне на нашите отношения към природата, става все по-важно, изкуството започва д ...
Почит към големия композитор и педагог
Масачузетската компания Barrington Stage Company почете живота и кариерата на големия композитор и лирик William Finn с едно специално събитие на 19 август. В рамките на вечерта в ...
Важните новини на NRD2 за 20.08.2025 г.
Танц между сенки и светлиниПрез август месец, публиката на Camden Fringe бе поканена да се потопи в магията на Eclipse Ballroom – една иммерсивна, постмодерна постановка, представе ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Maximo Park празнуват 20 години с голямо турне и преиздаване на A Certain Trigger
Maximo Park ще отпразнуват 20-годишнината от издаването на своя дебютен албум A Certain Trigger с голямо турне в Обединеното кралство през 2026 година. Бандата ще изпълни песни от ...
Oasis се завръща с впечатляващ тур и признания между бившите членове
Richard Ashcroft изрази своето уважение към Liam Gallagher за неговата дисциплина по време на турнето Oasis Live `25. Бившият фронтмен на The Verve, на 53 години, подкрепя легендар ...
Марк Хамил сравнява The Life of Chuck с It`s A Wonderful Life
Марк Хамил се връща към филма си The Life of Chuck, сравнявайки го с класиката It`s A Wonderful Life. Актьорът, на 73 години, известен с ролята си на Джедайския рицар Люк Скайуокър ...
Новият епизод на South Park отново атакува Тръмп
South Park продължава своята анимационна атака срещу администрацията на Тръмп с последния си епизод, който разглежда, между другото, федералния контрол над полицейското управление ...
Оскар Айзък иска да се върне като Пое Дамерон в нов проект на Star Wars
Оскар Айзък изрази желание да се върне към ролята на Пое Дамерон, ако бъде създаден подходящ проект във вселената на Star Wars. Актьорът, който е на 46 години, изпълни ролята на пи ...
Тикер в 14:00 ч.
Maximo Park ще отпразнуват 20-годишнината от издаването на своя дебютен албум A ...
Начало Калейдоскоп
119
Калейдоскоп

Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи

Комисията по стандартите на рекламата (ASA) получи оплаквания от хора, които смятат, че рекламата утвърдява негативни стереотипи за хора с по-тъмен тон на кожата, съобщи тя в изявление в сряда. Рекламата, която беше излъчена през юни, представяше чернокожа модел, чиято кожа е покрита с напукана, глиноподобна материя, и друга, покрита с червени следи от драскане. Гласовото обяснение гласи: Опитайте се да се изкъпете с новата терапия за кожа Sanex и нейния патентован комплекс от аминокиселини.

| 21 Август 2025, 12:04 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи
Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипи
Снимка © AFP

Регулаторите във Великобритания забраниха телевизионна реклама на душ гела Sanex, след като установиха, че тя "може да бъде интерпретирана, като подсказване, че белият цвят на кожата е по-добър от черния".

Комисията по стандартите на рекламата (ASA) получи оплаквания от хора, които смятат, че рекламата утвърдява негативни стереотипи за хора с по-тъмен тон на кожата, съобщи тя в изявление в сряда.

Рекламата, която беше излъчена през юни, представяше чернокожа модел, чиято кожа е покрита с напукана, глиноподобна материя, и друга, покрита с червени следи от драскане.

Гласовото обяснение гласи: "Опитайте се да се изкъпете с новата терапия за кожа Sanex и нейния патентован комплекс от аминокиселини. За 24-часова хидратация." Това се казва над изображения на бяла жена, която се къпе.

Гласовото обяснение продължи: "За тези, които може да се драскат ден и нощ. За тези, чиято кожа ще се чувства изсъхнала дори от вода..." Тази част е придружена от сцени на чернокожа жена с вече споменатите следи от драскане.

Рекламата завършва с твърдението: "Облекчението може да бъде толкова просто, колкото един душ."

Британският регулатор постанови, че използването на различни цветове на кожата, за да се изобрази "преди и след" употребата на продукта, създава проблематична противопоставяне, в което черната кожа е показана, като суха и напукана, а бялата кожа - по-гладка.

Colgate-Palmolive, която притежава марката Sanex, заяви, че целта на рекламата с разнообразни модели е да покаже, че продуктът е подходящ и ефективен за всички, и изрази мнение, че рекламата не утвърдява негативни расови стереотипи.

Clearcast, агенция, която одобрява или отхвърля реклами за излъчване по телевизията, се съгласи с Colgate-Palmolive, добавяйки, че рекламата демонстрира инклузивността на продукта.

ASA прие аргумента, че рекламата показва "преди и след" сценарии за демонстриране на ефективността на продукта, но постанови, че рекламата е "структурирана по такъв начин, че черната кожа, изобразена в асоциация със сърбяща и суха кожа, е показана, като проблемна и неудобна, докато бялата кожа, изобразена, като по-гладка и чиста след употребата на продукта, е успешно променена и решена".

"Смятахме, че това може да се интерпретира, като подсказване, че белият цвят на кожата е по-добър от черния," добавиха те. "Заключихме, че рекламата включва расов стереотип и следователно е вероятно да предизвика сериозно обида."

Във Великобритания се чуват все повече призиви към брандовете да осигурят чувствителност, както и отговорно и разнообразно представяне.

По-рано този месец две реклами на модния гигант Zara също бяха забранени от ASA, тъй като бяха считани за "социално безотговорни" заради модели, които изглеждаха "нездравословно слаби".

Тези решения подчертават нарастващия контрол относно представянето на образа на тялото в рекламата, и следват подобно решение срещу търговеца на дребно Marks & Spencer миналия месец, при което онлайн реклама беше забранена след, като дрехите и ъгълът на камерата направиха модела да изглежда "нездравословно слаб".

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Минало и настояще се срещат в културния диалог
Нов театрален спектакъл с актьорско майсторство и социална тематика
Изкуството като мост към природата
Почит към големия композитор и педагог
Важните новини на NRD2 за 20.08.2025 г.
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Август
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Цветни аспекти
Maximo Park празнуват 20 години с голямо турне и преиздаване на A Certain Trigger
Цветни аспекти
Oasis се завръща с впечатляващ тур и признания между бившите членове
Под прожектора
Марк Хамил сравнява The Life of Chuck с It`s A Wonderful Life
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.