![]() |
![]() Радио NRD2 Култура
Програма / Култура, Музика
|
![]()
Тикер в 14:00 ч.
Maximo Park ще отпразнуват 20-годишнината от издаването на своя дебютен албум A Certain Trigger с голямо турне в Обединеното кралство през 2026 година ...
|
![]()
Калейдоскоп
Реклами за Sanex забранени заради расови стереотипиКомисията по стандартите на рекламата (ASA) получи оплаквания от хора, които смятат, че рекламата утвърдява негативни стереотипи за хора с по-тъмен тон на кожата, съобщи тя в изявление в сряда. Рекламата, която беше излъчена през юни, представяше чернокожа модел, чиято кожа е покрита с напукана, глиноподобна материя, и друга, покрита с червени следи от драскане. Гласовото обяснение гласи: Опитайте се да се изкъпете с новата терапия за кожа Sanex и нейния патентован комплекс от аминокиселини.
Анатолий Михайлов
| 21 Август 2025, 12:04 ч.
![]()
Регулаторите във Великобритания забраниха телевизионна реклама на душ гела Sanex, след като установиха, че тя "може да бъде интерпретирана, като подсказване, че белият цвят на кожата е по-добър от черния". Комисията по стандартите на рекламата (ASA) получи оплаквания от хора, които смятат, че рекламата утвърдява негативни стереотипи за хора с по-тъмен тон на кожата, съобщи тя в изявление в сряда. Рекламата, която беше излъчена през юни, представяше чернокожа модел, чиято кожа е покрита с напукана, глиноподобна материя, и друга, покрита с червени следи от драскане. Гласовото обяснение гласи: "Опитайте се да се изкъпете с новата терапия за кожа Sanex и нейния патентован комплекс от аминокиселини. За 24-часова хидратация." Това се казва над изображения на бяла жена, която се къпе. Гласовото обяснение продължи: "За тези, които може да се драскат ден и нощ. За тези, чиято кожа ще се чувства изсъхнала дори от вода..." Тази част е придружена от сцени на чернокожа жена с вече споменатите следи от драскане. Рекламата завършва с твърдението: "Облекчението може да бъде толкова просто, колкото един душ." Британският регулатор постанови, че използването на различни цветове на кожата, за да се изобрази "преди и след" употребата на продукта, създава проблематична противопоставяне, в което черната кожа е показана, като суха и напукана, а бялата кожа - по-гладка. Colgate-Palmolive, която притежава марката Sanex, заяви, че целта на рекламата с разнообразни модели е да покаже, че продуктът е подходящ и ефективен за всички, и изрази мнение, че рекламата не утвърдява негативни расови стереотипи. Clearcast, агенция, която одобрява или отхвърля реклами за излъчване по телевизията, се съгласи с Colgate-Palmolive, добавяйки, че рекламата демонстрира инклузивността на продукта. ASA прие аргумента, че рекламата показва "преди и след" сценарии за демонстриране на ефективността на продукта, но постанови, че рекламата е "структурирана по такъв начин, че черната кожа, изобразена в асоциация със сърбяща и суха кожа, е показана, като проблемна и неудобна, докато бялата кожа, изобразена, като по-гладка и чиста след употребата на продукта, е успешно променена и решена". "Смятахме, че това може да се интерпретира, като подсказване, че белият цвят на кожата е по-добър от черния," добавиха те. "Заключихме, че рекламата включва расов стереотип и следователно е вероятно да предизвика сериозно обида." Във Великобритания се чуват все повече призиви към брандовете да осигурят чувствителност, както и отговорно и разнообразно представяне. По-рано този месец две реклами на модния гигант Zara също бяха забранени от ASA, тъй като бяха считани за "социално безотговорни" заради модели, които изглеждаха "нездравословно слаби". Тези решения подчертават нарастващия контрол относно представянето на образа на тялото в рекламата, и следват подобно решение срещу търговеца на дребно Marks & Spencer миналия месец, при което онлайн реклама беше забранена след, като дрехите и ъгълът на камерата направиха модела да изглежда "нездравословно слаб".
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева |
![]() |

Време за четене - месец Август
Препоръчани заглавия |

Maximo Park празнуват 20 години с голямо турне и преиздаване на A Certain Trigger
|
![]() |
Oasis се завръща с впечатляващ тур и признания между бившите членове
|
![]() |
Марк Хамил сравнява The Life of Chuck с It`s A Wonderful Life
|
![]() |
Новият епизод на South Park отново атакува Тръмп
|
![]() |
Оскар Айзък иска да се върне като Пое Дамерон в нов проект на Star Wars
|
![]() |